2014年10月15日星期三

女生≠贬义词

Loving him is like driving a new Maserati down a dead-end street
Faster than the wind, passionate as sin, ending so suddenly
Loving him is like trying to change your mind once you're already flying through the free fall
Like the colors in autumn, so bright just before they lose it all

Touching him was like realizing all you ever wanted was right there in front of you
Memorizing him was as easy as knowing all the words to your old favorite song
Fighting with him was like trying to solve a crossword and realizing there's no right answer
Regretting him was like wishing you never found out that love could be that strong

Losing him was blue like I'd never known
Missing him was dark grey all alone
Forgetting him was like trying to know somebody you never met
But loving him was red
Loving him was red
Taylor Swift - Red
我还是觉得
我比较喜欢用“女生”
来形容女生
不管她年龄有多大
看起来有多成熟
我还是要用“女生”来形容她们
这不是在看不起她们
也没有任何贬低她们的意思
因为在这个世界上
还是有很多女生
喜欢被称为“女人”
或许在她们的眼里
“女人”这个词具备很多
包括心灵上、外表上的成熟
我不一样
不喜欢被称为女人
所以间接地不喜欢称别人为女人
因为在内心深处
总是会有一把声音
说什么一个人最重要的是
还可以保持着最原始的的童心
有多少人
敢站在我的面前
说他的心依然跟他小时候
一样的纯真
一样的纯洁
称她们为“女生”
绝对是赞扬她们的意思
所以
如果有一天
你被我称为“女生”
要知道
那绝对没有贬低你的意思
那绝对是100%的赞赏~
【突然想要写这个,很无聊对吧?】

0 超级留言: